Dream it. Wish it. Do it.

15 december 2016 - Emmeloord, Nederland

Over 3 weken zit ik in het vliegtuig naar Australië! Ik kan eigenlijk nog steeds niet geloven dat ik echt ga! Een droom die uit komt. Een wens die in vervulling gaat. Zoiets ontzettend gaafs wat ik mag gaan doen! Maar wat ga ik precies doen?

​Op 5 januari vertrek ik naar Perth om daar de Compassion DTS van Youth With a Mission (Jeugd met een Opdracht) te volgen. Het doel van de DTS is 'To know God and to make Him known'. Daarbij is deze DTS gericht op het helpen van mensen in armoede en nood. Eerst zal ik in Australië 12 weken lessen gaan volgen die gericht zijn op het beter leren kennen van God en daarbij zullen we ook les krijgen in basis zorgverlening (denk aan wonden verzorgen, wassen), Engelse les geven en waterfilters bouwen. Dit allemaal om heel praktisch mensen te kunnen helpen. In de daarop volgende drie maanden zullen we naar twee andere landen (o.a. de Filipijnen) vertrekken om het geleerde in praktijk te brengen en dus praktisch daar mensen te helpen en door de contacten die we daarbij op doen ook over God te kunnen vertellen. Een spannende uitdaging waar ik ontzettend veel zin in heb! Ik ga dit doen samen met in ieder geval 25 anderen (misschien is de groep inmiddels groter) van over de hele wereld. Super leuk om met zo'n diverse en internationale groep op pad te gaan. Kijk voor wat meer informatie en om een beetje beeld bij de DTS te krijgen ook even het filmpje wat ik heb toegevoegd. Al met al zal ik in ieder geval een half jaar weg zijn. De verwachting is dat ik ergens in juli weer terug naar Nederland kom.

​Uiteraard hoop ik ook nog wat moois van Australië, de Filipijnen en het laatste nog onbekende land te gaan zien. Ik heb ook al het een en ander gehoord over beach weekends en kampeer avonturen, dus dat belooft een hoop lol en gezelligheid! Ik kijk enorm uit naar de nieuwe culturen en natuur waar ik kennis mee mag gaan maken. Via deze blog hoop ik jullie op de hoogte te houden van mijn reis en avonturen. Laat ook gerust een reactie achter, die lees ik graag! :)

​Nu eerst nog even een weekje werken en genieten van alle feestdagen en gezellig samenzijn met familie en vrienden!

Tot snel!

Liefs, Marleen

1. Anna Faber:
    15 december 2016
    Woohoo. Heel gaaf!!!
  2. Els:
    16 december 2016
    Super Marleen!
    Succes met de laatste loodjes!!
  3. Hennie van woudenberg:
    16 december 2016
    Wauw. Wat een tijd ga jij tegemoet. Mooi doel. Eerst fijne feestdagen met lekker de familie om je heen. Doe ze de grt. Van mij. En goede reis met veel goede dingen en Gods zegen. En veel gezelligheid. Vrienden. Nieuwe mensen en culturen. We gaan je volgen!
  4. Petra Mous:
    7 januari 2017
    Het avontuur is begonnen.
    Heel veel succes en plezier.