Every end is a new beginning

28 juni 2017 - Sydney, Australië

Het zit erop, we graduated! Afgelopen vrijdag heb ik officieel mijn certificaat in ontvangst mogen nemen en dat betekent dus het einde van de DTS! Dit waren by far de snelste 6 maanden van mijn leven. Het is echt voorbij gevlogen! Maar ze waren ook heeel erg gaaf, de beste tot nu toe! Wat een geweldige tijd heb ik gehad en wat ga ik het (en vooral de lieve mensen) echt missen. Ik ben zo enorm dankbaar voor alles, dat ik hier deel van uit mocht maken, zoveel mocht leren en dit alles mocht ervaren. Ik kan het eigenlijk niet omschrijven..

Inmiddels ben ik ook al niet meer in Perth, maar ben ik samen met mijn zus in Sydney en genieten we eerst nog even van onze vakantie voordat we over iets meer dan twee weken samen terug naar Nederland komen. Ik kijk er heel erg naar uit om weer naar huis te komen en iedereen weer te zien, maar ik ben ook erg dankbaar voor de tijd die ik nu eerst krijg om even wat uit te rusten en om te schakelen voordat ik naar huis kom.

De laatste weken in Manilla waren erg gaaf. We hebben zoveel kunnen doen en we hebben echt heel veel van God mogen zien en ervaren. Ik had al wat in mijn vorige blog over de bijbels genoemd en in totaal hebben we ongeveer 600 bijbels uitgedeeld, echt heel gaaf!

​Ook hebben we drie DTS-seminars gegeven. Dit waren drie dagen waarin we over 15 onderwerpen les hebben gegeven aan de lokale kerken. Dit was heel erg leuk om te doen en het werd ook erg goed ontvangen. De mensen luisterden heel goed en deden ook heel goed mee. Het was ook heel tof om later nog te horen dat de seminars echt impact hebben gehad en dat God echt hierdoor heen heeft gewerkt.

​Verder hebben we nog veel aan onze andere ministries gedaan; de housevisits, kidsministry, evangelisatie, bijbelstudie en we zijn er ook veel met de locals op uit geweest wat ook heel gaaf was. In onze laatste week hebben we ook nog de gelegenheid gehad om naar de gevangenis te gaan. Daar hebben we ook veel bijbels uit kunnen delen en met mensen kunnen praten en voor hen kunnen bidden. In onze tijd in Manilla, in alles wat we gedaan hebben, hebben we mensen tot geloof mogen zien komen en we hebben mensen direct genezen zien worden na gebed. We hebben mensen kunnen helpen en bemoedigen, bijbels uit kunnen delen en mensen kunnen onderwijzen in basis gezondheidszorg en discipelschap en dit alles is absoluut dankzij Jezus. Alle eer aan God voor alles wat Hij heeft gedaan!

​De laatste week in Perth was ook een goede week. We hebben voornamelijk gereflecteerd op de afgelopen 6 maanden en ook is er aandacht geschonken aan de transitie weer terug naar huis. We hebben ook nog getuigenissen gedeeld met studenten die nu op outreach gaan (naar Manilla) en onze ervaringen dus met hen gedeeld. Daarnaast hadden we best veel vrije tijd waardoor we vooral nog veel tijd als groep samen hebben doorgebracht. Op vrijdag was de graduation en begon het afscheid. Gelukkig kwam die dag mijn zus ook aan en was het dus ook weer een blij weerzien! Het zijn wel een beetje gekke maar goede laatste dagen in Perth geweest met erg gemengde gevoelens.

Ik vind het echt jammer dat de DTS voorbij is, maar een einde betekent ook weer een nieuw begin. Ik heb een hoofdstuk afgesloten en een nieuw hoofdstuk staat voor de deur. Ik weet dat ik naar huis kom, maar ik heb nog geen idee hoe het er precies uit gaat zien, maar ik vertrouw volledig op God en ik weet zeker dat het goed gaat komen en dat het exciting gaat worden. Ik kijk er naar uit!

​Tot over een paar weken weer in Nederland! :)

​Veel liefs, Marleen